
Konkurencja na internetowym rynku pracy jest olbrzymia. Specjaliści szacują, że potencjalnych pracowników online jest już trzy razy więcej, niż potencjalnych pracowników na rynku tradycyjnym. Nasuwa się więc pytanie: jak przebić się przez tę konkurencję i nie tylko znaleźć sobie jedno lub dwa zlecenia, ale po prostu zacząć zarabiać na tym porządne pieniądze? Odpowiedź nie jest łatwa – wiele zależy od naszej branży, umiejętności oraz od tego, jak te umiejętności potrafimy sprzedać.
Zanim zaczniemy zarabianie w Internecie, dobrze jest stworzyć własną stronę internetową. Obojętnie bowiem, czy jesteśmy tłumaczami, pozycjonerami czy sprzedawcami, taka strona będzie jednocześnie CV, na którym zaprezentujemy nasze doświadczenie, którym wyróżnimy się od innych i dzięki któremu potencjalny klient będzie mógł nawiązać z nami kontakt. Oczywiście nie trzeba mówić, że owa strona powinna być oryginalna i staranna. Do tego warto uruchomić swoje kontakty – nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak wielu ludzi może nam pomóc. Przejrzyjmy więc nasze media społecznościowe i sprawdźmy, czy ktoś nie pracuje w naszej branży i czy nie mógłby nieco nam podpowiedzieć.